onsdag 10 mars 2010

Sagt och gjort


Jag hoppade in och jobbade åt min ex-chef 3 timmar idag.

När man står där i bokhandeln blir döden väldigt påtaglig, man känner hur tiden går och döden analkas runt hörnet. Ångesten över saker jag ännu inte hunnit med i mitt liv börjar rulla över mig. Jag tänker att, den där ägaren är en taskig typ som lämnar mig här ensam i flera dygn. Sen tittar jag på klockan och upptäcker att det bara gått 2,5 h. Tack och lov för det.
En av mina enda kunder idag fick ett varmt välkomnande. HEJ ska du ha ! Han blev väldigt glad, och överraskad.

Cyklingen hem höll på att bli min sista cykling.
Jag cyklade i uppförsbacke och motvind, samtidigt som jag tryckte i mig en Wasa sandwich och blev jagad av en bil. Jag drog ett djupt andetag för att inte stryka med - och så höll jag på att stryka med. Hela Varberg stannade upp när jag hostade smulor för kung och fosterland.
Om jag får lite lunginflammation nu så vet jag vad det beror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar