fredag 26 mars 2010

2 saker som får mig att vilja skrika..

..RIGHT BACK AT YA BITCHES !!!!

När jag gick i låg- till högstadiet så mobbade ungarna på mig för att jag hade fula kläder. Mammas, mormors och farmors gamla klänningar, skjortor och sånt. Det var ju helt stört att jag kunde ha såna omoderna äckliga gamla tantkläder.
På gymnasiet hade jag ett par vita träskor, då var jag atomatiskt en äcklig bonde. Jag blev ledsen, men jag tog inte åt mig. Jag anser fortfarande att de äldre kläderna är de finaste, de passar MIG bättre, och jag har fortsatt att använda dem. Jag bryr mig inte om det är låga jeans och visa-magen-tröjor som gäller, (dessutom klär jag inte i det) kör ni erat race så kör jag mitt.

Modet har förändrats men jag tycker ändå att det är så jävla skrattretande att mina mobbare asså bara handlar vintage och second hand, och våren/sommarens fluga is going to be träskor i olika modeller.
Jag var bara tio år före er, era as.

Visst, det var barn som retade mig då, de har blivit vuxna de också. Och åter igen, det är ett annat mode nu. Men det hade varit väldigt roligt om de har i bakhuvudet vad de hackade på mig för - deras älskade second hand-kläder.
Jag vill inte ha en ursäkt, jag vill bara få det ur mig.

(Ursäkta detta utbrott men jag läste precis vad ärkesvinsmobbaren hade skrivit om second hand och träskor i sin blogg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar