måndag 1 mars 2010

Ofrivilligt föräldraskap

I lördags när jag var i stan och sicksackade mellan vattenpölarna så hände detta.
Jag gick på en upptrampad smal väg genom en snöhög och hamnade bakom en kille som bar på ett litet barn. Det var för smalt för att köra om, så när han stannade var jag tvungen att stanna.
Plötsligt möter killen någon han känner, och jag stannar precis bakom.
Den han kände: -Men tjena, det var längesen ! Vad stor hon har blivit !
Killen med barn: -Hej du ! Jag visst har hon växt !
Den han kände: -Och detta måste vara mamma !? (Böjer sig och tittar på mig som snällt står och väntar.)
Killen med barn: -Ja ! (Vänder sig och och tittar på mig.) NEJ !!
Jag: -NEJ !!
Killen med barn: -Gå förbi !!! (Och slänger sig upp i snödrivan.)
Och jag rusade därifrån.

Jag tror att jag fick någon slags dagisförkyldning av att vara nära det där lilla barnet. Idag är jag apkass i alla luftvägar som finns. Men det bryter vi ! Jag ska kurera mig med allt som går, te och klappa katt och sånt. Jag kommer inte på nåt bättre. Är tacksam för tips.

1 kommentar:

  1. Nässprayet räddade mitt liv. jag använde det i kanske tre dagar och har fortfarande ont i nästa men detvar det värt!

    SvaraRadera