söndag 21 mars 2010

1 år baby!

Varför jag älskar dig.
För att du var rolig från första gången jag träffade dig.
För att du överraskar mig med vin och ost när jag är deppig.
För att du helt plötsligt kommer med små presenter, som praliner.
För att du är så lätt att ha att göra med.
För att du duschar så länge.
För att du säger att du kan vara dig själv med mig.
För att du har så bra musiksmak.
För att du alltid finns där för mig och hjälper mig med allt möjligt.
För att du uppmuntrar mig, vad jag än ska göra.
För att du kysser mig precis så som jag vill bli kysst.
För att du hittar på så bra saker.
För att du glömmer saker.
För att du alltid säger så bra saker.
För att du precis som jag dubbelsköljer tandborsten.
För att du precis som jag inte stänger av kranen innan du kör in glaset i vattnet.
För att du älskar folköl och saft.
För att du sjunger och spelar så fint för mig.
För att du kramar mig varm.
För att du lär mig nya saker hela tiden.
För att du skrattar så att hela världen ler.
För att du lyssnar när jag pratar och ger mig svar på alla frågor.
För att dina ögon lyser när du pratar passionerat om kaffe.
För att du älskar allt jag släpar in i lägenheten.
För att du tycker om hur jag klär mig.
För att du aldrig skäms över mig.
För att du låter mig tvinga dig massera min rygg med dina hälar när jag har skottat snö.
För att du drar bokhyllan åt vänster när jag drar den åt höger.
För att du ler och pussar mig på huvudet när jag är trött och skrattar så att jag inte får nån luft.
För att du låter mig visa dom bästa Rockystripparna fastän du håller på med nåt annat.
För att du gör coola konster med din cykel, medan jag tittar på med hjärtat i halsgropen.
För att du tar med mig på äventyr, t ex till London och på motorcykel.
För att du kollar på löjliga tjejfilmer med mig bara för att jag tycker det känns bättre att fjantlipa med dig bredvid mig än ensam.
För att du låter mig gå runt och nynna, vissla och sjunga hela tiden.
För att du älskar mig fastän jag kommer ut från badrummet och är helt röd i fejan efter en pormasksklämning.
För att du förlåter mig när jag är dum.
För att du aldrig är dum mot mig.
För att du gör världens bästa gin och tonic till mig, som jag kan dricka när jag ligger på golvet i solskenet.
För att du gör roliga filmer.
För att du hjälper mig så otroligt mycket med min musik.
För att du låter mig älska dig.
För att du älskar mig som jag är.


Vi firade med Kent !

1 kommentar:

  1. Puss hjärtat! Då kör vi ett år till det här verkar ju funka bra!

    SvaraRadera