måndag 17 januari 2011

Glad och knäckt

Idag har varit min och Andreas stora städdag.
Mitt i städandet så får jag veta av Minna att hon blivit uppringd av Posten och ska få jobba där nu i januari och februari. Hon hade tipsat om mig, men givetvis ringer de inte. Så jag surade.
Strax därefter så ringer de från kommunen och säger att jag ska få komma på intervju för förskolevikariepoolen på onsdag ! Jag blev dunderglad och slutade vara sur på Posten.
Ett par timmar därefter står jag i badrummet och beklagar mig över att det rinner vatten från taket och att ingen kommer och åtgärdar det. Då upptäcker jag att det sipprar ut vatten under toalettstolen också ! Detta huset rasar ju samman ! Huset är ett U-land !
Strax därefter kommer grannen Tobbe ner och frågar om värden ringt oss. I samma ögonblick ringer värden. Jag orkar inte dra allt, men i och med detta så blir allting helkrångligt med vår hyra, akuta reparationer och dömycket mer ont i magen och krångel.

En riktigt bra sak har hänt idag (intervjun), men allt kasst som har hänt har nästan helt raderat den glädje och spänning jag kände inför det.
Det måste vila en förbannelse över mig. När är det min tur att få vara riktigt glad, en hel dag åtminstone !?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar