fredag 7 januari 2011

Denna dagen - ett nytt liv

Igår kväll kom jag hem efter några dagar i Arvika/Jössefors. Allting var sig likt där, Brukshandeln knakade och pratade som vanligt. Det känns fullständigt hjärtekrossande att farmor ska sälja huset, ett hus som varit lika mycket mitt hem som hennes och farfars. Det finns inget bättre, varmare hem, och det jag är mest rädd för är att de som köper huset inte bevarar dess charm utan moderniserar allt, slår ut väggar och river ner tapeter. Det hade gjort så ont. Jag har en dröm att en dag kunna köpa tillbaka huset, och då vill jag att det ska se ut som det gör nu..

Hur som helst, det var skönt att vara hos farmor och farfar ett tag, och träffa släkten. Det snöade nästan konstant och resan hem var lång och långsam, men allt gick bra.
Idag, fredag den sjunde januari 2011, är dagen då saker ska hända. Jag ska börja träna pilates, den första träningsformen som jag tänker på och blir glad sedan jag slutade spela basket. Och idag börjar också min vegetariska vecka, endast av den anledning att tomten inte gav mig en ny mage och ett nytt tarmsystem, och detta blir ett försök att börja om från början.

Nä nu blir det åka av ! Dessutom har jag ett nytt stickprojekt på gång. Det killar i fingertopparna !
Bilder kanske kommer, för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar