lördag 29 januari 2011

Galna hundtanten på vår gata

På vår gata bor en märklig dam. Hon har en liten raggig äcklig hund som luktar så illa att man känner stanken innan hunden kommit runt hörnet. När hon ser mig ropar hon alltid:
-VILL DU KLAPPA BELLA!? VILL DU KLAPPA!? HON ÄR SÅ MJUK! Jag brukar klappa för att vara snäll, och sen springer jag hem och tvättar händerna.
Idag hade jag händerna fulla av påsar, och så börjar damen gapa från andra sidan gatan.
-VILL DU KLAPPA BELLA!?
Jag sa, -Jag har händerna fulla, hej hej Bella.
Då blev damen skitarg:
-KLAPPA BELLA HON ÄR MJUK !! JAG KAN HÅLLA PÅSEN !!
Så jag fick snällt klappa det lilla vanskötta äckelpäckeldjuret. Hon skrämmer mig. Damen alltså. Hunden är det synd om.

1 kommentar:

  1. Jag har också mött henne där! "Vill du klappa Bella" jag; "Va? Nej tack..Jag är allergisk!" Hon (lite ironisk): "Jahaja du är aaallergisk!" haha

    SvaraRadera