onsdag 12 januari 2011

2010 - ett skitår

Här sitter jag i min bubbla och tittar på alla lyckliga

2010 var ingen höjdare för min del. Jag har försökt tänka att 2011 omöjligen kan bli lika kasst, men jag vågar inte hoppas för mycket, ut i fall att 2010 och 2011 kör samma taktik.

Detta är en rad med kassa händelser från 2010:
  • 1 januari gick mitt anställningskontrakt i bokhandeln ut. Jag var jättepositiv och tänkte att jag snart skulle hitta ett annat jobb. Fel.
  • Jobbsök, jobbsök, jobbsök, ett par intervjuer utan resultat, och sen samma vända flera gånger till.
  • Samma skitiga resultat på HSP igen. Skolsök som visade sig vara förgäves - igen. Och det hjälper inte när folk säger: "men det har aldrig varit så många som sökt till högskolan". Säg det när jag kommer in i stället så känns det som att man har lyckats med något.
  • Pank, pank, pank. Sjuk, sjuk, sjuk (förmodligen av möglet i vårt badrum).
  • Krångel med hyresvärden, krångel med allt.
  • En härlig diagnos som innebär att om det inte går tillbaka av sig själv så har jag 90 % mindre att leva för.
  • Vänner som flyttar (den bästa kom tack och lov tillbaks), vänner som blir föräldrar och därmed blir upptagna (fullt förståeligt), vänner som flyttar till nya lägenheter och köper hus medan jag bara sitter här och drömmer. Missförstå mig inte nu, jag unnar mina vänner allt gott, det känns bara som att inget kul händer mig och jag bara tittar på medan allt sker.
  • Människor jag älskar blev sjuka, djur blev sjuka och djur dog. (Tack och lov ingen människa..)
  • Jag fick ett jobb som jag var glad över, men där vi helt plötsligt inte fick ut lön, och tillslut inte fick jobba. Så vi drog igång en massa helröriga grejer och lyckades tillslut försätta skitcaféet i konkurs.
  • Min visdomstand höll på att knäcka mig, och när den väl var utdragen så fick jag inflammation i käken som var 100 gånger värre än själva tandontet.
Detta är ett urval av allt bös som gjort att jag har haft det värsta året i mitt liv. Allt bra och roligt som har hänt har jag inte kunnat/fått ta del av för jag har varit instängd i en bubbla.

Bra saker med 2010:
  • Andreas och min familj
  • Mina vänner
  • Londonresan
  • Dixie kom till världen
  • Roliga saker jag gjorde med mina vänner
  • Att min bror kom in på sin utbildning
  • Två bäbisar blev till och kommer i år
  • Att jag lärde känna massa goa människor på mitt skitjobb på caféet

2011 har väl inte börjat särskilt bra det heller.
  • Det enda djur som inte redan varit sjukt, min katt, blev sjuk. Hon blev tack och lov frisk, men jag gick 1587 kr back. Fast det är min bäbis värd.
  • Jag (Sara, Per och Andreas) åker på brötförkyldningsinfluensa.
  • Jag träffar en studie- och yrkesvägledare som är helt pantad (liksom de flesta andra jag haft och göra med), som inte kan någonting och som inte kan hjälpa mig över huvud taget, utan som bara får mig att känna mig helt blåst och dum i huvudet. Och hade jag inte haft mina betyg på papper så att jag vet hur dom ser ut, så hade hon knäckt mig mer än vad hon gjorde.
  • Jag är fortfarande luspank, och jag väntar nu spänt på vad som ska ställa till det så att jag inte får ut lönen från Posten nu i januari.

Så här deprimerad är jag. Jag är inte bitter någonstans, bara väldigt, väldigt trött.
Om det bara kunde hända mig något bra det här året.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas du har turen att 2011 blir året det vänder :) Då en massa kul och spännande saker händer dig. Och att du får ett jobb! Stor kram

    SvaraRadera