onsdag 17 november 2010

Konsten att gå ner i vikt - och samtidigt äta vad man vill

Jag har upptäckt en mycket spännande sak.
Min kropp somnar ca kl 22 varje kväll, sen är det bara hjärnan och jag kvar som är vakna, så vi har räknat ut en grej, hjärnan och jag. Om vi äter något efter kl 23 (ju senare desto bättre, ifall hjärnan skulle vakna) så gills det inte ! För när kroppen vaknar nästa morgon så säger magsäcken; -Oj jisses ! Gammal mat i magen ! Den borde jag ju skickat till tarmarna innan jag gick och knoppade igår ! Och så skickar magsäcken maten till tarmarna. Men mina tarmar sover som stockar tills jag inmundigat mitt morgonkaffe, så nattamaten åker rakt igenom tarmarna och ut med morgonkaffet en stund senare. Kroppen är grundlurad och jag och hjärnan skrattar gott hela dan !
Alltså kan jag, och hjärnan, om vi vill, äta pyttelite under dagen (t ex ett ägg och lite ärtor), för att sedan när kroppen gått och knoppat äta vad och hur mycket vi vill ! Men det är ju bara dumt och jättefarligt så det skulle vi aldrig göra.
Så vad än alla dietister och hälsoexperter säger om att äta sent på kvällen, så funkar det inte på mig och hjärnan. Vi äter när vi vill ! Nyss åt vi kall spaghetti ur en påse, det hade kroppen inte gillat, med det är sånt vi gör !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar