torsdag 25 november 2010

Jag älskar djur

Jag lyckas alltid pricka in saker.
Om jag är hemma så är det standard att ta en kopp eftermiddagskaffe någon gång vid 15-16 tiden, och då går alltid dom bästa djurprogrammen på Nature Channel ! Idag såg jag ett jättebra avsnitt av Baby Planet. Avsnittet var bra för att det bara var gulliga djurungar med och inga läbbiga krokodilungar och sånt.
Jag älskar djur mer än det mesta här i världen, och egentligen så vill jag jobba som djurskötare, veterinär eller liknande. Problemet är bara att jag är för mesig, djur är ju snuttebäbisar och om ett djur måste avlivas, är sjukt eller att jag helt enkelt ska gå hem och lämna djuren i buren, så fixar inte jag det. Och dessutom så tror jag att det är skadligt för rösten (och intellektet) att tala bäbisspråk i falsett hela dagarna. Jag pratar bäbisspråk med djuren på tv, och jag känner hur fånigt det är. Och kattens onda öga säger detsamma..
Därför är min nya dröm att ha ett bauta-hus fullt av olika snuttiga djur som jag kan ta hand om !
Tomten, ge mig ett hus och en av varje av alla gulledjur.
Tack på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar