onsdag 10 november 2010

KATA !!

Igår skedde en katastof !
Jag var på Hema (en tygaffär) för att köpa kuddstoppning. Jag betalade kontant (78 kr ifall någon undrar), tackade för mig och klev ut på gatan. Medan jag stod och låste upp min cykel så kom en kvinna som jobbar i butiken utspringandes. Hon frågade i princip om jag hade alla mina pengar på mig. Jag sa: -Ööööeeehh, jaaaee ? Hon hade nämligen hittat en "peng" på golvet. Och sen cyklade jag därifrån.
Vid 22-tiden igår kväll vandrade jag hemåt efter att ha hälsat på mina föräldrar och så tänker jag: Stackars sate som har tappat sin peng.. Och så börjar jag tänka på hur lite pengar jag har, men att det snart kommer ordna sig, bla bla det är en annan historia. När jag kom hem så satte jag mig i hallen för att kolla hur mycket cash jag hade. Och till min stora fasa: JAG HADE INGA!!
50 % av allt jag äger och har var borta !!! Då gick det upp ett ljus, JAG var den där stackars saten som hade tappat sin peng !
Upptäckten resulterade i sömnsvårigheter och jobbiga drömmar om pengar som var gjorda av godis. När det äntligen blev morgon så väntade jag i en evighet (en halvtimme) innan jag kunde ringa till Hema. Och Halleluja, dom hade sparat min peng !
Monika, jag är dig evigt tacksam !
Hema-personal ska få nybakade kakor och lovord till tusen. Tack Gud för att du hindrat evolutionen från att radera den ärliga genen i människor !

Ifall någon tycker att jag inte borde lägga mina sista pengar på kuddstoppning, så kan jag bara berätta, det var en 10,000 lapp jag hade tappat.
Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar