fredag 9 april 2010

Vem är Masse ?

Igår när jag var och tränade så hörde jag en röst bakom mig.
-Emma, Emmaaa, hej Emma !
Jag vände mig om, och såg en man i 40 års åldern som jag aldrig sett förut. Jag tittade på honom och väntade mig att han skulle säga, hoppsan fel person, men han sa inget.
Jag: -Du har nog tagit fel på person, Malin heter jag.
Han: -Just det ! Malin !!
Jag väntade på att han skulle säga vem han var..
Han: -Var inte vi, typ, ihop en gång ?
Jag: -Nej, du har nog tagit fel på person.
Han: -NEJ ! Alltså det är jag, Mats ! Masse !
Jag: -Jag är ledsen, men du måste blandat ihop mig med någon. Jag känner inte igen dig och jag känner ingen Mats.
Han: -Men alltså, det är ju du Malin !
Jag: -Ja, men du trodde ju att jag hette Emma, du blandar nog ihop det..
Han: -Nej det gör jag inte ! Fan vad dålig stil att du låtsas att du inte känner igen mig..
Sen gick han muttrandes därifrån, och lite då och då så hör jag, jävla dålig stil, nånstans inne bland maskinerna.
Han ville hemskt gärna ha varit ihop med mig, men jag har rätt bra koll på sånt, så gammal är jag inte.

Sen spenderade jag dagen med Sara. Vi gick i en trappa. Nej det gjorde vi inte, vi fikade och gick på stan. Trappan gick jag i hemma hos farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar