tisdag 3 december 2013

6 dagar tills jag gör kejsarsnitt på mig själv (om det inte går igång av sig själv)

I dag har jag varit hos barnmorskan. Sista besöket innan beräknad ploppning som är nu på måndag den 9:e december. Har en tid inbokad den 12:e också, men den har jag planerat att inte gå på. Då ska jag amma och annat viktigt.
   Min barnmorska är fantastisk, vi har samma humor och har samma intressen: åsikter och vredesutbrott. I dag pratade vi om två saker, fudge och fransk nougat som blir totalt misslyckad, och om mitt fysiska och mentala tillstånd. Jag brände vid fudge igår och min barnmorska kontrade med att ha misslyckats med fransk nougat. Jag blev så förbannad över att prata om det där godiset att hon fick ta om mitt blodtryck tre gånger! Min ilska kommer bli min död. Blodtryck vid ilskeattack: 149/?. Blodtryck vid lugnt tillstånd: 120/80 (tror jag, jag vet inte riktigt hur blodtryck fungerar).

När vi båda hade lugnat ner oss så pratade vi om att jag har haft en skitgraviditet och att jag är pissigt trött på alltihop nu. Jag var mer övertygad och införstådd med att det kommer komma en bebis för en månad sedan än vad jag är nu, nu känns det mest som att jag har en kronisk sjukdom. Barnmorskan förklarade att det är helt normalt att vara trött och less så här sent i graviditeten, men jag skiter i vad som är normalt, jag vill bara föda och vråla. Hon sa också att det är OTROLIGT ovanligt att mamman blir suicidal, sådana tendenser brukar nästintill aldrig visa sig. Här nånstans kände jag att hon nog missuppfattat mig en smula, så jag förklarade att jag inte är suicidal, jag är ingen fara för mig själv. Jag är en fara för omgivningen. Varje morgon vaknar jag och undrar vem jag ska döda. "Då är det ju tur att du har sån foglossning att du knappt kan gå!" sa barnmorskan. Sedan skrattade vi rått, gott och länge.

Skämt och sido. Om jag kommer döda någon (förmodligen orkar jag inte göra det rent fysiskt) så kommer det bli nästa person som säger till mig att: "Men Guuuuud så mysigt att vara gravid! Nu går du väl bara runt och myser och är lycklig, eller hur!? Sååå underbart!" Nackskott. Om jag hade haft ett vapen. Jag är svintacksam, glad, lycklig och förväntansfull över vårt barn, tro inget annat. Men jag har mått röv sen graviditetsdag ett, och det är inget jag inte kan låtsas om. Dessutom är detta min blogg och om någon vill gnälla på vad jag skriver här, så är ni välkomna att göra det på eran egen blogg. Det bästa är att Flingan mått supertoppen hela tiden! Tro jag det när han äter upp hela mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar