lördag 29 september 2012

Vad i helskotta?!

Bilden visar ett skräp som ligger i min cykelkorg. Det är inte jag som placerat det där..
Detta har hänt mig flera gånger på kort tid, folk använder min cykelkorg som papperskorg. Jag har också blivit vittne till när andras cykelkorgar blivit utnyttjade, live!
Är detta en reaktion mot den nya nedskräpningslagen? "Jag lägger godispappret i den här cykelkorgen så har jag åtminstone inte lagt det på marken. Nu ligger det hos cykelägaren.." Jag tror det är fega as som gör det, dom vågar inte kasta på marken för dom vet att det är fel, men rackarns vad dumt det blir om man blir påkommen med att kasta på marken - och så gör man nåt mittemellan. Jag blir förbannad!
Slänger du skräp i min cykelkorg så skiter jag i din kapuschong när du har jackan i garderoben på krogen!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar