tisdag 22 mars 2011

JÖSSES AMALIA !

Vilken dag ! Nu har det varit mer crazy än på länge, och jag måste skriva av mig !
Dagen började med att min snälla moder körde mig och Laser till veterinären. Laser kom hem i eftermiddags med tömd varböld, tratt och dränage. Mamma kom hem med kattbett och bandage..
Dagen fortsatte med galen barngrupp och samtal med rektorn, som jag hade varit lite nervös för, men som bara bestod av massa beröm och slutade med att jag fick mer jobb !
Efter jobbet hämtade min snälla fader mig och tog med mig och allt mitt och Andreas skräp till tippen. Sen tog jag mitt lilla ynkliga kattbarn och åkte hem. Där möttes vi av en galen hantverkare som sågade lister och väsnades så att det stod härliga till. Tillslut gick han, och Andreas kom hem.
Kvällens mål är att försöka hitta en trattvänlig skål som Laser kan dricka ur, stoppa i oss lite föda på stående fot (för vi har ingenstans att sitta) och att tvätta mig. Jag luktar snor, var, smör och leverpastej. Nu vill jag bara sova.

Tack mamma och pappa för all hjälp idag ! Ni är bäst !

1 kommentar:

  1. Usch, stackars kissen... Hoppas att hon kryar på sig snabbt, men det är ju alltid lika hemskt när de är sjuka och ynkliga...

    Å andra sidan, heja dig som fått mer jobb! :-D

    Kram på dig!

    //Anki

    SvaraRadera