onsdag 26 maj 2010

Excuse me (som en Mac)

Helgen var hard on me.
I fredags grillade jag och Andreas den vilde hos mina päron. Johan kom dit, och kalaset slutade i vanlig ordning med att vi vinglade hem och sedan inte mindes hur vi hamnade i sängen. (Fast vi hamnade inte i sängen, vi hamnade på dass..)
Efter att ha spenderat natten on the loo, så vaknar vi av att ett filmteam ramlar in genom dörren, börjar bygga om vårt sovrum och fyller det med nakna människor (lögn, det var 3 halvnakna). Hur som helst så spelade de in en musikvideo i vår säng hela förmiddagen medan jag låg på köksgolvet, spelade mobilspel och hulkade lite smått. Det hela botades med en öl, 10 min efter att jag kört den gamle "jag ska aldrig mer dricka..".
När filmteamet var färdiga så fick vi skynda oss att bli människor igen innan vi själva skulle vara med och skådespela. Då blev det kul, och så var vi lite fulla igen. Hur skulle det annars gått?

Efter en lång dag däckade vi hela högen vid Fästningen i solen. Där låg jag tills jag fick solsting och fick åla mig hem. Jag lade mig på sängen, somnade och vaknade 3 minuter senare av att det ringer på dörren. Då var festen igång igen för där stod Per och Piurina (?). Sen ramlade resten in från olika ställen och våningar. Grillen tändes, alkoholen kändes inte lika fel längre och allt gick som smort. Fyllan var ett faktum. Efter en trevlig kväll (eller innan den tog slut till och med) så somnade Andreas på sängen med katten i näven. Tillslut gav även jag och min nattugglekompis Sara upp. Jag klädde av min pojkvän och gick till sängs.
Söndag morgon gav jag bort min bakfylla till Andreas, jag tyckte han var lite väl pigg dagen innan. Sen var det musikvideodags igen. Vi gick och gick och satt. Men det blev nog bra. Vi kan ju gå och sitta menar jag. Resten av dagen var en trött dimma. Jag, Andreas och Johan vilade och sov om vartannat. Sen åkte Johan hem.

Det var den tokiga helgen. Nu känner man att man inte är 17 längre. Långt blev det också, ni kan ju läsa det en regnig dag. Om ni blundar ser ni allt i bilder så jag lägger inte upp nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar